این روزا خونه ها و خونواده ها کم کم حال و هوای خونه تکانی به خود گرفتن. اگرچه در طول سال هم خونه ها رو تمیز می کنیم اما ویژگی خونه تکونی اینه که :
* اولاً این تمیز کردن ها اساسی تر و جدی تره،
* ثانیاً به جاهایی مثل انباری هم توجه میشه که در طول سال شاید کمتر به تمیز کردن اون همت کنیم.

یکی از اون جاهایی که معمولاً نسبت به تمیز کردن و پاکیزگی اون غفلت میشه، «درون و وجود» خودمونه. میگن برای اینکه «درون » رو از آلودگی هایی که در طول سال به اون مبتلا شده پاک و پاکیزه کنیم باید:
* اولاً از خدا به طور جدی عذرخواهی کنیم
* بعد از اون مصمم باشیم و به خدا قول بدیم که دیگه آلوده اش نکنیم.

بیاییم تا دیر نشده دست به کار بشیم و خونه تکونی رو شروع کنیم.

خونه تکونی ذهن: خدایا من رو ببخش اگه آدما رو قضاوت کردم، به اونا گمان بد بردم و توی فکر و خیالم به چیزهایی فکر کردم که تو هرگز نمی پسندیدی.

خونه تکونی چشم: خدایا من رو ببخش به خاطر همه ی نگاه های ناپاکی که داشتم ، به خاطر نگاه های تندی که به پدر و مادرم کردم و به خاطر نگاه تمسخر و تحقیر آمیزی که به بعضی از بنده های تو داشتم.

خونه تکونی گوش: خدایا من رو ببخش اگه با گوش هایم چیزهایی رو شنیدم که نباید می شنیدم و گوش به حرفهایی دادم که عیب های آدم ها رو برای من برملا می کرد و اونها رو توی ذهن من رسوا می کرد.

خونه تکونی زبان: خدایا من رو ببخش اگه زبونم به دروغ و غیبت و تهمت و تحقیر و توهین و ناسزا آلوده شد و چیزهایی گفتم و با کسانی حرف زدم که مطلوب تو نبود.

خونه تکونی دل: خدایا من رو ببخش که به جای اینکه دلم رو از لطف و محبت خودت پر کنم، به حسد و کینه و بخل و تکبر آلوده کردم و اینقدر دلباخته و شیفته ی دنیا شدم که جایی واسه ی تو، توی دلم باقی نموند.

خونه تکونی دست و پا: خدایا من رو ببخش بخاطر همه ی کوتاهی ها و سستی ها و تنبلی هام. خدایا من رو ببخش که با دست و پاهام کارهایی کردم و جاهایی رفتم که صرفاً من رو از تو دور کرد.

خدایا بعد از همه ی اینها کمکم کن که دوباره آلوده نشم.